Ivana Generalića 3, 48000 Koprivnica, HRVATSKA
Pon-Pet: 08:00 - 16:00
04 velj 2021

Isplata prve rate potpora od 17. veljače

U srijedu, 17. veljače 2021. godine započinje isplata prve rate izravnih plaćanja i IAKS mjera ruralnog razvoja poljoprivrednicima u ukupnom iznosu od gotovo 2,3 milijardi kuna. Bit će isplaćena sredstva obračunata po površini poljoprivrednog zemljišta i to za osnovno, zeleno i preraspodijeljeno plaćanje te za mlade poljoprivrednike.

U prvoj rati isplatit će se i proizvodno vezane potpore za krave u proizvodnji mlijeka, krave dojilje, ovce i koze, voće, povrće, šećernu repu i krmno proteinske usjeve te potpore male vrijednosti za: duhan, maslinovo ulje, rasplodne krmače, mliječne krave, očuvanje izvornih i zaštićenih kultivara. Također će u prvoj rati biti isplaćena potpora za IAKS mjere ruralnog razvoja Potpora područjima s prirodnim ograničenjima ili ostalim posebnim ograničenjima  (Mjera 13) i Očuvanje ugroženih izvornih i zaštićenih pasmina domaćih životinja (M10.1.9).

U ožujku i travnju započinje isplata potpora poljoprivrednicima za Poljoprivreda, okoliš i klimatske promjene (Mjera 10), Dobrobit životinja (Mjera 14), Ekološki uzgoj (Mjera 11) te Proizvodno vezanu potporu za tov junadi.

Podsjetimo, u studenom 2020. godine poljoprivrednicima je isplaćen predujam izravnih plaćanja u iznosu od 1,6 milijarde kuna što je gotovo 300 milijuna kuna više nego godinu prije.

Također, tijekom siječnja je isplaćeno 93 milijuna kuna potpore za izravna plaćanja i IAKS mjere ruralnog razvoja za područja koja su pogođena katastrofalnim potresom i poplavama.

Kroz sve oblike Izravnih plaćanja i IAKS mjera ruralnog razvoja poljoprivrednicima ćemo ove godine isplatiti ukupno 4,1 milijardi kuna, temeljem podnesenih jedinstvenih zahtjeva za potporu u 2020. godini.

U završnom dijelu odobravanja isplate slijedi poravnanje računa za sve potpore te će kroz poravnanje biti isplaćeno oko 100 milijuna kuna.

(preuzeto 04.02.2021: https://poljoprivreda.gov.hr/vijesti/isplata-prve-rate-potpora-krece-17-veljace-4421/4421)

29 sij 2021

Saniranje štete na poljoprivrednom zemljištu uzrokovane potresima

Na područjima pogođenim nedavnim potresima, na pojedinim poljoprivrednim površinama došlo do pojave likvefakcije. Radi se, o naglom gubitku čvrstoće rahlih slojeva pijeska zasićenih vodom uslijed djelovanja seizmičkih valova izazvanih potresom. Javlja se kod potresa magnitude 6.0 i više, a posljedice se očituju u tonjenju i naginjanu građevina na likvefiranom zemljištu, pojavi pukotina na površini tla, bočnom razmicanju tla, pojavi klizišta, izbacivanju vode i pijeska i formiranju stožaca pijeska na površini terena, izbacivanju ukopanih instalacija i rezervoara iz tla, rušenju obalnih konstrukcija i drugim pojavama.
Pojednostavljeno, sloj pijeska ispod površine tla i ispod razine podzemne vode se uslijed potresanja tijekom potresa pretvara u tekućinu, a gornji slojevi tla izazivaju pritisak u tom trenutno tekućem sloju. Tekućina pod pritiskom izbija na površinu povlačeći za sobom pijesak i to traje sve dok se ne uspostavi ravnoteža pritiska u vremenskom razdoblju od oko sat vremena nakon nastanaka potresa. Površinski čvršći slojevi tla praktično »zaplivaju« na tekućem sloju i nastupa njihovo pomicanje (bočno širenje) uslijed potresanja.
Ukoliko su ovom pojavom pogođene veće poljoprivredne površine, moguće je da će iste biti potrebno sanirati uklanjanjem sloja pijeska i mulja koji se stvorio na oraničnom sloju.
Saniranje ovakve štete na poljoprivrednom zemljištu je prihvatljivo za financiranje u okviru operacije 5.2.1. „Obnova poljoprivrednog zemljišta i proizvodnog potencijala“.
Trenutno je u pripremi je natječaj za 5.2.1 za ruralna područja koja su pogođena potresima u ožujku i prosincu 2020. godine, a predviđeno je i da se pojednostavi postupak i uvjeti prijave na natječaj.
Osnovni uvjeti ovisno o vrsti poljoprivrednog potencijala koji je oštećen/uništen u potresu:

  • Uništeni poljoprivredni potencijal (poljoprivredno zemljište, višegodišnji nasadi/bilje, plastenici, staklenici, oprema, poljoprivredna mehanizacija i priključci, gospodarska vozila, poljoprivredne gospodarske zgrade, domaće životinje) koji je zahvaćen prirodnom nepogodom/katastrofom, mora biti evidentiran i potvrđen u bazi podatka o štetama šteta koju vodi Ministarstvo poljoprivrede, Uprava za stručnu podršku razvoju poljoprivrede i ribarstva
  • Objekt za držanje stoke mora biti upisan u Registar farmi
  • Domaće životinje koje su nastradale morale su biti upisane u Jedinstveni registar domaćih životinja (JRDŽ) ili ostale propisane upisnike (pčele u Evidenciji pčelara i pčelinjaka)
  • Za površine na kojima je došlo do likvefakcije, analiza tla biti će predviđena kao prihvatljivi trošak, kako bi se otklonila moguća kontaminacija saniranih površina.
14 sij 2021

Promjena poslovne adrese

BIOTER d.o.o. od 20. siječnja 2021. godine posluje na novoj adresi:

Ulica Ivana Generalića 3

48000 Koprivnica

Osim poslovne adrese, promijenili smo i kontakt broj telefona, a novi broj na koji nas možete kontaktirati je:

+385 48 550 402

Ove promjene odnose se na sve organizacijske jedinice, uključujući i BIOTER KONTROLU, ovlašteno kontrolno tijelo Ministarstva poljoprivrede RH za kontrolu ekološke poljoprivredne proizvodnje (HR-EKO-12).

Adrese elektroničke pošte ostale su nepromijenjene:

bioter@bioter.hr

Ostale adrese elektroničke pošte dostupne su na www.bioter.hr

07 lis 2020

Anketa o informiranosti proizvođača o provedbi tipa operacije 3.2.1

U cilju poboljšanja provedbe Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014-2020, Ministarstvo poljoprivrede provodi anketu o informiranosti proizvođača o provedbi tipa operacije 3.2.1 „Potpora za aktivnosti informiranja i promoviranja“.

Ovim putem, pozivamo sve klijente BIOTER KONTROLE, upisane u upisnik PG-a, da odvoje svoje vrijeme i ispune anketu dostupnu na sljedećem linku:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScVecp8o69xXX0ziKbJ2X1RqxFDPsnT_9xL2_CfJuLAOwoU6Q/viewform

28 kol 2020

COVID-19 Poslovanje i komunikacije u predstojećem razdoblju

Poštovani klijenti, partneri i prijatelji,

Pratimo razvoj situacije povezane s epidemijom COVID-19 te u organizaciji rada primjenjujemo preporuke i opće mjere zaštite Nacionalnog stožera za civilnu zaštitu, Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo i Ministarstva poljoprivrede RH. Prilagodili smo naše poslovanje shodno trenutnoj situaciji u Hrvatskoj, a u nastavku vam donosimo najbitnije promjene:

Postupak stručna kontrola za proizvođače u ekološkoj poljoprivrednoj proizvodnji, provodi se normalno i u punom opsegu, uz pridržavanja sljedećih preporuka nadležnih:

Održavanje socijalne distance i korištenje maske za lice ili medicinske maske u zatvorenom prostoru.

NAPOMENA:
Za obvezu korištenja maske za lice ili medicinske maske postoje sljedeći izuzetci koji se navode u uputama HZJZ-a od 13. srpnja 2020 godine (Tko ne treba nositi masku? Izuzeće od obveza nošenja maske):
– osobe s određenim oblicima invaliditeta kao što su: određena oštećenja mentalnog zdravlja uključujući teškoće iz autističnog spektra ako osobe pružaju otpor ili ne podnose masku na licu, osobe s intelektualnim teškoćama, osobe s većim tjelesnim/motoričkim oštećenjima zbog možebitnih teškoća disanja ili nemogućnosti da skinu masku bez pomoći druge osobe
– osobe koje trebaju prenijeti informaciju osobi s oštećenim sluhom, uključujući prevoditelje za gluho-slijepe osobe i druge osobe u pratnji, u situaciji kada poruku osobi s oštećenim sluhom ne mogu napisati ili prenijeti znakovnim jezikom, već isključivo čitanjem s lica i usana
– osobe s oštećenim sluhom u situacijama u kojima maska onemogućuje učinkovitu komunikaciju i primjereno razumijevanje prenesene poruke
– osobe s teškoćama disanja uslijed kroničnih bolesti (ove situacije ne treba zamijeniti s respiratornom infekcijom uz povišenu temperaturu ili druge znakove koji mogu biti karakteristični za bolest COVID-19 kada je nošenje maske obavezno)
– osobe promijenjene svijesti ili kod gubitka svijesti
– sve osobe koje iz drugih razloga ne mogu skinuti masku bez pomoći druge osobe.

U predstojećem razdoblju, što je više moguće, koristiti ćemo telefone, video-konferencije i internet za poslovanje, kao zamjenu za sastanke. Kada su sastanci neophodni i neodgodivi, organizirati ćemo ih u većim prostorijama kako bi omogućili dovoljnu udaljenost (najmanje 1,5 m) između pojedinih osoba. Na ulasku u službene prostorije tvrtke BIOTER d.o.o. nalazi se dozator sa dezinfekcijskim sredstvom, a dezinfekcija ruku je obvezna prilikom ulaska. Tokom sastanka potrebno je koristiti zaštitne maske za lice, osim kod ranije navedenih izuzetaka. Prema uputi HZJZ-a od 25. lipnja 2020 godine, (Kako prilagoditi svakodnevni život u Hrvatskoj) obavezno je vođenje evidencije svih prisutnih na sastanku, a za potrebe vođenja iste, prikupljati će se osnovni podaci: ime i prezime i broj telefona.

Ukoliko nenajavljeno dolazite u prostorije tvrtke BIOTER d.o.o., kod ulaska u iste, obavezno je korištenje dezinfekcijskog sredstva, dostupnog na vidljivom mjestu. Obavezno je korištenje maski za lice i medicinskih maski, kako je i preporučeno prema uputi HZJZ-a od 16. srpnja 2020 godine (Uputa o obvezi nošenja maski za lice i medicinskih maski), osim kod ranije navedenih izuzetaka.

U slučaju izrečene mjera samoizolacije nije dopušten ulazak u službene prostorije tvrtke BIOTER d.o.o., a u svrhu dodatne zaštite zdravlja naših zaposlenika, ukoliko imate povišenu tjelesnu temperaturu, također vas molimo da odgodite dolazak u naše prostorije.

Za sva pitanja, slobodno nas kontaktirajte putem elektroničke pošte: marko.potrosko@bioter.hr (BIOTER KONTROLA) i petar.papac@bioter.hr (BIOTER PROJEKTI), a komunicirati možemo i telefonskim putem, na brojeve telefona: 048/626-012 (BIOTER KONTROLA), 048/626-061 (BIOTER PROJEKTI).

Očekuje se da će epidemija COVID-19 imati ograničeni rok, pa se ova obavijest i uputa odnose na postupanje do kraja tekuće godine, uz mogućnost produžetka, a ovisno o situaciji i daljnjim uputama nadležnih.

Zahvaljujemo na razumijevanju. Ostanite zdravi i čuvajte se.

10 tra 2020

COVID-19 Prilagodba poslovanja i komunikacije

  1. Poštovani klijenti, partneri i prijatelji,

Pratimo razvoj situacije povezane s epidemijom COVID-19 te u organizaciji svog rada primjenjujemo preporuke i opće mjere zaštite Nacionalnog stožera za civilnu zaštitu, Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo i  Ministarstva poljoprivrede RH. Nastavljamo s poslovanjem, ali na način koji je prilagođen trenutnoj situaciji u Hrvatskoj.  Slijedom navedenog,  poduzeli smo preventivne mjere kako bi zaštitili svoje zaposlenike:

  1. Svi ranije zakazani sastanci s klijentima i partnerima, odgađaju se do daljnjega;
  2. Ukoliko nam dostavljate bilo kakvu dokumentaciju, molimo vas da to činite putem pošte ili elektroničke pošte;
  3. Sva komunikacija u narednom periodu vršiti će se isključivo elektroničkim putem, na adrese e-pošte: marko.potrosko@bioter.hr (BIOTER KONTROLA) i petar.papac@bioter.hr (BIOTER PROJEKTI);
  4. Komunicirati možemo i  telefonskim putem, na brojeve telefona: Marko Potroško – 095/399-32-52 (BIOTER KONTROLA), Petar Papac – 099/511-58-53 (BIOTER PROJEKTI).

Očekuje se da će epidemija COVID-19 imati ograničeni rok, pa se ova obavijest i uputa odnose na postupanje do 04. svibnja 2020. godine, uz mogućnost produženja, a ovisno o situaciji i daljnjim uputama nadležnih.

Zahvaljujemo na razumijevanju. Ostanite zdravi i čuvajte se.

09 sij 2020

Dostava zahtjeva za stručnu kontrolu u 2020. godini

Nova obavijest odmah za početak godine. Podsjećamo sve korisnike naših usluga stručne kontrole i certificiranja ekološke poljoprivredne proizvodnje da se, sukladno članku 10. Pravilnika o ekološkoj poljoprivrednoj proizvodnji (NN 19/16), stručna kontrola provodi u razdoblju od 01. ožujka do 15. studenog tekuće godine, osim stručne kontrole nad preradom, izvozom te distribucijom,  koja se provodi tijekom cijele godine. Ovim putem pozivamo sve korisnike naših usluga da nam dostave Zahtjev za stručnu kontrolu u 2020. godini, do 28. veljače. Za sva pitanja i nedoumice, kao i za sve dodatne informacije, naš tim vam stoji na raspolaganju. Svoje upite možete poslati na e-mail adresu: bioter@bioter.hr ili marko.potrosko@bioter.hr, a možete nas i kontaktirati na kontakt broj: +385 95 399 32 52. Veselimo se ponovnoj suradnji.

 

10 kol 2019

NOVA WEB STRANICA BIOTER-a

Dobrodošli na novu web stranicu tvrtke BIOTER!

Na novoj, preglednijoj web stranici možete od danas pratiti sve novosti BIOTER-a. Na naslovnici možete vidjeti sva objavljena događanja i novosti iz svih sekcija, a konstrukcija izbornika ostala je ista tako da se možete kretati po stranici kako ste i do sada. Novost je također Facebook stranica BIOTER-a na kojoj možete komunicirati direktno sa nama.

Želimo Vam ugodno surfanje!